Ny soffa

Förkylningen hänger i, men jag mår i alla fall bättre än för några dagar sedan. Jag orkade även med att ha riktigt roligt på 40-årsfesten som jag var på igår.  :P

Idag har jag hämtat hem en soffgrupp som jag har köpt av ett par vänner. Min gamla soffgrupp åkte ut för länge sedan och nu var det verkligen på tiden att skaffa en ny. Så när en kompis frågade om jag ville köpa deras som består av en soffa, två fåtöljer, ett soffbord och ett sidobord, så slog jag till. Mestadels för att jag inte har så mycket tid till att åka runt på möbelaffärer och leta efter något som jag vill ha. Jag bad ett par andra vänner om hjälp att hämta möblerna och de var snälla som ställde upp. Jag får försöka göra mitt bästa för att katterna inte ska klösa sönder dem direkt... Men det är skönt att ha en soffa igen!

"Hitta hem" är slut för den här säsongen. Sista avsnittet var i torsdags och självklart har jag sett alla. Precis som jag skrev när säsongen började så har jag gråtit mig igenom alla 16 avsnitt! Det är för mig helt oförståeligt hur man kan behandla djur så illa, och hur man kan bry sig så lite!  Jag mår så fruktansvärt dåligt av sådant!
Men jag gråter ju även när det går bra, bara för att jag då blir så glad och mår så bra för djurens skull. Jag vill bara säga TACK till alla som jobbar på djurhem, djurpensionat, djursjukhus, djurhjälpsgrupper, akutgrupper, jourhem, fosterhem, omplaceringshem, och alla andra föreningar och organisationer som hjälper djur på olika sätt. De är mina HJÄLTAR! De gör ett fantastiskt jobb och jag önskar att jag kunde göra samma som de! Ett TACK även till alla "vanliga" människor som hjälper djur i nöd på ett eller annat sätt. Det de gör kanske inte är så mycket, men för ett djur kan det komma att betyda allt, det kan vara skillnaden på liv och död.
Jag hoppas att det blir fler avsnitt av "Hitta hem". Jag kommer garanterat att se dem, och jag kommer förmodligen att gråta lika mycket igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0