Ovälkommet besök i sovrummet

De som känner mig vet att jag är rädd för spindlar. Inte lite rädd, utan verkligen jätterädd. Jag kan inte ens se en spindel på tv eller på bild. Döda spindlar är lika illa. Små spindlar för andra är stora spindlar för mig. Hu!
Vad hände i söndags kväll (ganska sent) när jag skulle gå och lägga mig? Jag hade släckt överallt och gick in i sovrummet. Då springer Bamse över sovrumsgolvet! Jag blir alldeles stel av fasa. Medan jag står där och i panik försöker fundera ut vad jag ska ta mig till, så springer den jäkeln in i en springa mellan golvet och listen! Inte bra! Finns det något värre än att se en spindel så är det att INTE se den! Alltså att veta att den är där någonstans, men man vet inte var! Jag kan ju berätta att det var INTE lätt att somna sedan. Jag låg där på helspänn och bara väntade på att den skulle springa på mig i stället.
Nu tre dygn senare så tycker jag fortfarande att det är lite obehagligt. Förmodligen är den kvar i lägenheten, jag vet ju bara inte var!  *Ryser*

Igår kväll kom min kusin från Stockholm på besök. Hon var här i stan på konferens och passade på att hälsa på mig. I stället för att sova på hotell så sov hon hos mig, och då hann vi umgås lite. Trevligt!  :)

I kväll var det säsongsavlutning på radioprogrammet. Det är inte bestämt om det blir en fjärde säsong, vi får se lite längre fram. Men Andreas och jag kom på ett par nya ämnen att prata om, så OM det blir en ny omgång så har vi redan lite material till den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0