Fel på linserna?

Jag tror att det är något knas med mina linser. Jag har månadslinser, men jag brukar ha dem i två månader innan jag byter. (Det hör egentligen inte hit.) Strax före jul var jag hos optikern och hämtade jag ut sex par av samma modell som jag har haft de senaste åren. Jag har aldrig haft några problem med de här linserna tidigare, men nu är det något konstigt. Första januari tog jag ett nytt par och i stort sett VARJE DAG som jag har använt dem sedan dess så börjar de skava ungefär klockan tre på eftermiddagen. Vanligtvis så skaver de lite om man är väldigt väldigt trött, typ sent på kvällen. Men de här skaver JÄTTEMYCKET från tre-tiden och ända tills jag tar ut dem. Då menar jag att de är väldigt obehagliga; jag kan inte titta normalt utan får blunda och blinka hela tiden och det svider ordentligt i ögonen konstant så länge linserna sitter i. Det är mycket irriterande! Och HUR kan linserna veta att klockan är 15.00???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0