Cocktail-party

Nytt år, nya tag, nya möjligheter...
Årets första dag har varit väldigt lugn. Jag sov ända till kl. 14. Det var så skönt att få vakna av mig själv! Resten av dagen har jag mest slappat, även om jag har hunnit med att göra några "måsten" också.

Jag avslutade förra året med att gå på cocktail-party. Det var mycket trevligt! Jag kände ingen där förutom min vän Roger som tog med mig dit, men jag pratade med de flesta och jag hade väldigt roligt! Vi var ungefär 15 personer, både par och singlar, och alla var så fina i cocktail-klänningar och kostymer!
Värdparet hade dukat upp ett stort bord med olika drinkglas, massor med olika alkoholhaltiga drycker, olika drycker att blanda med, både krossad is och vanliga isbitar, många olika tillbehör såsom sugrör, parasoller, drinkpinnar, cocktailbär... På väggen hade de satt upp flera olika drinkrecept, och på bordet låg dessutom 4 - 5 drinkböcker. Det var bara att blanda och dricka, blanda och dricka... 
De hade också ordnat en massa mingelmat, och till senare på kvällen även kaffe och dessert. Allt var sååå gott! Till tolvslaget gick vi ut på balkongen och drack bubbel och tittade på fyrverkerierna. Sedan var det bara att fortsätta att blanda och mingla. Förra årets sista timmar var riktigt bra!  :P

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej du!
Tänkte bara säga grattis i förskott om jag nu är på BB när du fyller år! Jag hoppas du får en kanonbra födelsedag och att jag inte kalvar på "din dag"!
Kram Ellen

2008-01-03 @ 18:14:32
URL: http://flaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0