Den är död! Nej, den lever! Den lever!

Igår när jag hade varit och tränat så satt jag på en bänk i entrén till gymet och tog på mig skorna när min mobiltelefon ramlade ner på golvet. Självklart så dog den, men när jag försökte starta den så gick det inte. Jag testade att ta ur batteriet, sätta tillbaka det och försöka att starta igen. Det gick inte. Jag gjorde så säkert bortåt 15 gånger innan jag insåg att det nog var kört. Så jag tog min döda mobil och begav mig hemåt. Jag blev mest nervös för alla kontakter som förmodligen skulle vara borta eftersom de låg i telefonen och inte på SIM-kortet. (Dumt, jag vet!) Innan jag gick och la mig så försökte jag igen att få igång telefonen några gånger, men utan resultat.
När jag gick till jobbet idag så gick jag in på "min" mobil-affär och sa till en av killarna där att "Den är död!", samtidigt som jag försökte se lite uppgiven ut. Han pillade med den en stund, och till min förtjusning och bådas förvåning så fick han faktiskt liv i den! Tack! *Lättad över att kunna rädda kontakterna* Det märktes ju tydligt att den inte mådde som den ska, men den var åtminstone igång!
Väl på jobbet så spenderade jag en stund med att kopiera över kontakterna från telefonen till SIM-kortet, och det var inte bara en eller två gånger under dagen som den dog igen, men som tur var så fick jag igång den varje gång. Stackarn! Den fick kämpa! Jag insåg ju att den sjunger på sista versen. Trist, för jag har trivts bra med den. Efter jobbet gick jag tillbaka till mobil-affären, så jag nu har jag en ny, fräsch och lite modernare mobiltelefon!  :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0