Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Igår kväll kom jag i säng ganska sent, mest för att jag inte var så trött. Klockan var i alla fall en bra bit efter midnatt när jag äntligen släckte sänglampan, och direkt började extra-katten Tiger att skrika eftersom han ville gå ut. Klockan började närma sig två och Tiger ylade fortfarande. Ungefär fem i två överröstades Tiger av ett annat fruktansvärt ljud. Min brandvarnare började tjuta! Fatta, vilket HEMSKT ljud det är! Speciellt mitt i natten när allt annat är mörkt och tyst runt omkring! Jag fullkomligt flög ur sängen och ut i hallen, vidare ut i köket, greppade en köksstol och släpade med mig den tillbaka till hallen. Samtidigt försökte jag fundera ut hur jag skulle få tyst på varnaren. Hos mig räcker det nämligen inte att ställa sig på en stol för att nå upp eftersom jag har så högt i tak. Dessutom hinner man inte tänka så mycket när ljudet tjuter i öronen och man undrar om det brinner i huset. 
I vilket fall som helst så kastade jag mig upp på stolen och stod hoppandes på tå på stolen samtidigt som jag med fingret försökte träffa den lilla lilla knappen som sitter på varnaren. Till slut lyckades jag träffa rätt och den tystnade. Men det var inte så lätt att slappna av och somna efter det!
Tur var i alla fall att det inte brann! Frågan är bara varför den började tjuta?  :/

Kommentarer
Postat av: mikael

kan vara att batteríet börjar bli dåligt

2008-07-15 @ 10:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0