Lite mer om SRF 2008

Kan någon sakta ner tiden lite, snälla? Den går alldeles för fort! Det har redan gått en vecka sedan jag kom hem från SRF!

Som vanligt så finns det mycket roligt att minnas även från årets festival. Några saker har jag ju redan nämnt i tidigare bloggar, men det finns ju så otroligt mycket mer. Som t.ex. det traditionella iskalla vattnet i duschen när varmvattnet inte räcker till när fler än 50 personer ska duscha i huset, eller duschslangen som går sönder varje år. Hasse. Framför allt hans nya outfit; damhandväska och hög hatt.  :P  Alla de människor från olika delar av landet som återkommer till huset år efter år. Det finns så mycket jag skulle kunna berätta om...
Årets överraskning var nog att de hade uppgraderat bajamajorna på festivalområdet till riktiga vattentoaletter, med handfat och speglar utanför!  *lyx*
En romantisk händelse i år var när våra roomisar i hemlighet förlovade sig inne på festivalområdet på nationaldagen. Det var en del (skämtsamt?) prat från M1´s håll att han och M2 också skulle vara lite "romantiska" med varandra och med lite margarin inblandat...  ;P
Precis som från tidigare år så finns det en hel del småsaker och interna grejer som kommer att finnas kvar i minnet länge; ett bra exempel på det är alla våra roliga och framför allt konstiga samtal som förs i vårt rum om nätterna.  (Fråga M1 om han behöver en paddel!)  :P  Eller vissa uttryck som sätter sig. Och vissa låtar; speciellt Westman´s favoriter...  ;)
Jag kommer även att minnas en del roliga och märkliga människor som jag har träffat (det gör man alltid där!), att vi gav Jimmy ett par riktigt minimala stringkalsonger i present för att han är så snäll och söt, den enormt goda maten vi alltid äter på SRF, och mycket mycket mer.
Jag kommer så klart även att minnas en viss Robert från Göteborg...  *Suck*  :(

Här kommer ytterligare några bilder från Sverige´s bästa festival:

         

1 Morgan
2 Johanna, Maria, M1 och M2
3 Tre kusiner

För de som inte redan har läst syrrans blogg så finns det en del att läsa om SRF där också!

Kommentarer
Postat av: bobokrull

det är klart det inte var på skämt, det var nästan så att jag ville springa iväg och hämta margarinet :)

2008-06-18 @ 22:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0