12 poäng går till låt nummer...

Nu är det avgjort. Årets vinnare i Melodifestivalen är utsedd, och utan att ha engagerat mig för mycket så tycker jag nog att vårt bidrag till den "stora" tävlingen duger. Jag vet inte om jag tror att vi vinner Eurovision Song Contest, men vi behöver ju i alla fall inte skämmas. Det var tur att ett visst bidrag (inga namn!) inte vann, för då hade det varit riktigt pinsamt att vara svensk när den hade visats upp för hela Europa. Ett sådant bidrag finns det ju i och för sig nästan varje år, men årets var riktigt illa. Förutom årets vinnare så fanns det flera bidrag som jag också tror skulle kunna ha en chans i den stora schlagertävlingen... Nåja, nu har juryarna och det svenska folket sagt sitt, och det visar sig ju i maj om det var ett bra val eller inte. 

Kommentarer
Postat av: bobokrull

du menar *frida* va? tycker att hon är ett skämt faktiskt, dels så är hon ifrån skåne, dels så kan hon inte sjunga och så hade hon en helt vansinnigt ful jacka på sig, fattar inte varför svenskar måste ha så dåligt omdöme när det gäller musik :)

2008-03-16 @ 19:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0