Väckar-katt

I dag hade jag tänkt att sova tills jag vaknade av mig själv. Det var nämligen sista morgonen innan jul som jag inte behöver sätta larmet. Min kalender är fullbokad framöver, och snart börjar adventssöndagarna. Det skulle bli så skönt att sova länge. Men tji fick jag. Otis var "snäll" nog att väcka mig. Inte bara en gång, eller två, eller tre... Han började snacka redan vid åtta-tiden och höll på ända tills jag gick upp. Jag försökte ignorera honom och hann lagom somna om när han började igen. Varje gång hann jag väl sova fem - tio minuter innan han började prata, så egentligen blev det inte så mycket sömn trots att jag låg i sängen till strax före 12.  :/

För övrigt har det varit som en vanlig, tråkig söndag; trist väder, lugnt och en massa måsten.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad lustigt! Det var samma sak för mig. För en gång skull sov Filip på morgonen, så då började Mogwai yla klockan 8 istället. Och hon gav sig inte heller.

2008-11-10 @ 12:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0