Sur taxichaffis?

I dag klev jag ur sängen kl. 12.53! Jag som hade tänkt att få så mycket gjort i dag, och så sov jag i stället bort halva dagen.  :/
Jag skyller på gårdagens utgång. Jag var hemma hos Pia och drack lite vin för att fira att hon numera inte bara är rock-mormor utan även rock-farmor.  ;)  Efter en hel del vin gick vi ut och hamnade som vanligt på "Mörner´s". Där blev det några cider trots att jag egentligen inte behövde mer att dricka.  :S  När de stängde ville Pia som vanligt gå vidare till det tråkigaste stället i sta´n (ni vet vilket), och jag följde mycket motvilligt med. Men när vi väl kom dit så vände jag och tog en taxi hem i stället.
Jag tror att taxichauffören kan ha blivit lite sur på mig. När vi kom åkandes på en av smågatorna nära min gata så visade det sig att det var ett vägarbete på en av dem. Jag tyckte att chauffören kunde köra upp lite på trottoaren för att komma förbi, men det tyckte inte han. I stället började han backa för att sedan köra på andra vägar runt den gatan. När vi väl kom hem till mig stod taxametern på 112:-. Vanligtvis brukar en taxiresa hem till mig kosta 80-90:-. Så jag kastade till honom en hundralapp och sluddrade fram något i stil med att "mer får du inte för du körde en omväg". Jag har inte en aning om ifall han protesterade och tänkte kräva mig på mera pengar, för jag hoppade ur bilen fort som attan och gick in till mig. Nu i efterhand har jag lite dåligt samvete, men jag tycker inte att jag ska behöva betala för en omväg. Han hade lätt kommit förbi vägarbetet om han hade kört upp på trottoaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0