Trasig muskel

Jag har ont. Jag är skadad.  :(
Det hände tidigare i kväll när jag tränade. En timma intensiv konditionsträning och jag körde på som vanligt. I slutet av passet, det var kanske 15 eller 20 minuter kvar, så small det till i övre delen av min vänstra vadmuskel. Det krasade till jättehögt och gjorde så klart skitont! Det var konstigt att de andra närmast mig inte hörde ljudet, för det lät jättehögt. Trots smärtan försökte jag härda ut den sista kvarten av passet, men det gick inte så bra eftersom jag inte kunde använda vänstra benet.  :S
Strax efter att det hände blev jag fruktansvärt illamående och yr, nästan svimfärdig. Antagligen för att jag blev lite chockad och rädd för vad som kanske hade hänt. Min första tanke var ju att något att gått helt åt helvete i benet. När passet var slut så hjälpte instruktören mig att ringa till Sjukvårdsupplysningen. Kvinnan där sa att det nog inte var ett ledband som var av, för det märks tydligen ordentligt. Men hon gissade på att det antagligen har blivit en rejäl bristning i muskeln, eller att den kanske har gått av helt. Hon sa att för mig gäller nu smärtstillande, högläge och vila. Jag måste också vara observant på muskeln. Om jag får mer ont måste jag till läkare. Om muskeln blir hård har jag förmodligen fått en blödning och då måste jag också till läkare. Hon sa också att jag nog inte kommer att kunna gå alls i morgon på grund av smärtan.  :S
Både instruktören och ytterligare en annan instruktör på gymmet kollade lite på min vad och sa ungefär samma sak som kvinnan på Sjukvårdsupplysningen. Instruktörerna är ju utbildade på muskler och övrig anatomi, så det känns bra att de kan lite när det händer något. Min instruktrör var t.o.m. så snäll att hon skjutsade hem mig!  :)
För den som inte har varit med om detta så kan jag tala om att det gör jäkligt ont när jag försöker gå eller när jag bara rör lite på benet så att det känns i muskeln. Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att kännas i morgon.  :/
Träning kan jag helt glömma de kommande veckorna. Kanske de närmsta månaderna om det vill sig riktigt illa. Skit! Jag som gillar att träna, och som blir rastlös och får dåligt samvete om jag inte gör det. Nej, det här är inte kul!  :(

Kommentarer
Postat av: fi

aj aj.. inte bra. men tänk vad mkt tid du får för scrapping nu;)

jo både jag o pappa önskar lite bilder från dopet om du fick ngra bra. gärna nått på roy o ulla då han inte fick med dom på ett enda kort.

2009-08-28 @ 08:42:47
URL: http://kozzy.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackar Pia! Var rädd om dig nu och ta hand om vaden så att det inte blir värre än vad det är. Hör av dig om du behöver hjälp med något, bli skjutsad någonstans eller så. Då kan jag och min petite blue rycka ut. Bamsekram!

2009-08-28 @ 10:54:45
Postat av: MariaT

Aj då,stackars dig:(

2009-08-28 @ 17:44:18
Postat av: bobokrull

hoppas du blir bra snart igen :)

2009-08-28 @ 18:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0