Snabb som en sköldpadda

I dag har jag stapplat fram.  :S  Det positiva är att det gör inte så jäkla förbaskat ont som jag hade förväntat mig. Eftersom både instruktörerna och kvinnan på Sjukvårdsupplysningen sa att jag förmodligen skulle ha så ont i dag att jag inte skulle kunna gå alls, så hade jag föreställt mig riktig plåga. Men så illa är det inte. Självklart gör det ont när jag går, men så länge jag är stilla med benet, när jag t.ex. står och sitter, så känns det inte alls. Det är när jag rör på muskeln som det gör ont. Jag kan alltså gå, men inte normalt. Det är snarare en långsam och haltande rörelse framåt.  :/
Det är ju trist att jag inte kommer att kunna träna som vanligt en tid framöver. Men jag kom på att jag kan ju träna styrka med överkroppen, så så länge jag inte tränar med benen kan jag ju ändå träna på något sätt.  :)
Just nu är jag mest glad över att det inte blev värre än vad det är. Jag blev nog faktiskt ganska rädd i går när det krasade till i muskeln. Jag är medveten om att det nog kommer att ta lite tid innan muskeln är läkt, men eftersom det inte verkar vara så illa som jag först trodde så känns det ganska ok.  :)

Nu ska jag halta tillbaka till soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0