Förhör

I morse var jag på förhör hos polisen. Eller så mycket till förhör var det egentligen inte. Först läste hon upp det som jag har sagt tidigare i bl.a. anmälan, och så fick jag godkänna det om jag tyckte att det stämde. Sedan fick jag göra en fotokonfrontation, och då fick jag titta på bilder av åtta män och åtta kvinnor.
Av männen tyckte jag inte att någon stämde in på hur jag minns att de såg ut. Men däremot av kvinnorna så var det en av dem som i alla fall liknade den misstänkta lite grand. Polisen frågade till hur många procent jag var säker, och då svarade jag 75%. Tyvärr måste man vara säker till 100% för att det ska vara godkänd bevisföring, och jag var ju faktiskt inte helt hundra på att det var hon. Dels är det ju ett halvår sedan det hände så minnet är ju inte så bra längre, dels hade hon andra kläder på bilden, samt att håret inte var uppsatt och de stora örhängena saknades. Det är skitsvårt när de inte ser ut likadant som de gjorde vid tillfället för brottet! Dessutom vill jag ju inte anklaga någon oskyldig, så jag vågade inte säga att jag var mer säker när jag inte var det. För er som aldrig har varit med om en fotokonfrontation så kan jag tala om att det är INTE som i amerikanska filmer!  :S
Tyvärr blev det ingen lösning på snatteriet i dag, och troligen blir det aldrig det. Men det är ändå lite spännande att få vara med om sådant man ser på tv.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0