Konstiga kortproblem

Gick till banken i dag för att sätta in lite pengar i insättningsautomaten. Brukar inte använda den eftersom jag oftast "bankar" eller sätter in över disk. Men i dag tänkte jag vara duktig och göra som bankpersonalen vill att man egentligen ska göra. För att kunna sätta in pengar i automaten måste man ha ett bankkort och jag använder mitt kort så sällan nu för tiden att jag kollade giltighetsdatumet på det först. 12/09 stod det så det är ju ett halvår kvar innan det går ut, alltså fortfarande giltigt.
Stoppade in kortet i automaten och slog koden. Automaten behöll kortet...  :S  Tänkte att jag kanske hade slagit fel kod och gick till kundtjänstdisken. Förklarade för kvinnan vad som hade hänt och hon kollade i datorn. Där står det att kortet spärrades ca kl. 23.00 den 19/1 2007!!! För två och ett halvt år sedan! Ok, nu har jag nog inte använt det sedan dess, MEN det är inte det som är det konstiga i detta fall. Det är flera saker som är lite skumma:
1) För ungefär tre år sedan försvann mitt förra kort i automaten och då fick jag ett nytt, alltså det som försvann i dag. Det lustiga är att i historiken för mitt konto finns inget annat kort än det jag hade tills i dag.
2) Giltighetstiden för ett kort är fem år, så eftersom jag fick det för tre år sedan borde det gälla till 2011 och inte till december i år som det stod på mitt kort.
3) Det stod att det var spärrat på grund av kortmissbruk, men eftersom jag inte använder mitt kort varken till uttag, butiksköp eller näthandel (har ALDRIG köpt något på nätet och betalat med kort) så är det väldigt konstigt att det har blivit missbrukat. Frågan är på vilket sätt det har blivit missbrukat eller kanske rentav VEM som har missbrukat det?
Kvinnan kunde inte ge någon förklaring till detta. Hon tyckte själv att det var väldigt konstigt att det inte fanns fler kort i historiken och när hon räknade på åren förstod inte hon heller hur det kunde stå 09 på mitt kort som borde gälla i två år till. Men hon beställde i alla fall ett nytt kort åt mig; det kunde hon åtminstone. Undrar hur många gånger jag kommer att använda det innan det går ut om fem år?  ;o)

Kommentarer
Postat av: bobokrull

du kan ju ha blivit skimmad.

2009-07-27 @ 21:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0