Loppis

I dag gjorde jag loppis-debut.  :)  Det var en upplevelse! Jag hade inte en aning om att det är sååå populärt! När jag kom dit i morse för att plocka upp mitt "skräp" på mitt hyrda bord så var det knök-fullt med folk i salen där loppisen äger rum. Jag ska tillägga att det inte är några få bord utplacerade, utan det är verkligen jättetrångt med bord! De står nästan på varandra, så uppskattningsvis är det kanske ett par hundra bord.  *Gissar hej vilt*
Man kan verkligen sälja precis allt! Folk hade med sig det mesta man kan tänka sig; porslin, kläder, dukar, gardiner, filmer, böcker, tidningar, möbler, leksaker, teknikprylar, godis, prydnadssaker, smycken... You name it! En gubbe hade enbart bestick i mängder på sitt bord! Jösses!
När de öppnade så vällde det in köpsugna människor! Jag trodde inte att intresset för loppmarknader var så stort som det uppenbarligen är. För vissa är det ju tydligen en livsstil. Jag är klart imponerad.
För min del så blev jag inte direkt stenrik, men jag sålde lite i alla fall. Det jag sålde bäst av var något som jag inte trodde skulle sälja alls; jag tänkte först inte ens lägga fram det på bordet. Det var en massa gamla örhängen. Aldrig använda,  bara billigt skräp som jag fick för många många år sedan av någon som inte ville ha dem. Jag tog fem kronor paret och de sålde som smör i solsken! Helt otroligt! Man kan verkligen sälja allt!  :P
Nu när jag har fått lite inblick i det ska jag göra fler utrensningar här hemma. Det lär bli fler loppisar!  :)

Kommentarer
Postat av: bobokrull

ja du har väll en massa saker att sälja? har du fortfarande kvar saker till salu på tradera?

2009-03-09 @ 21:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0