Norrland

Vad har jag då gjort i Piteå? Jo jag har hälsat på min kollega och vän Ulrica. Efter typ tre års prat om det så tyckte vi att det var dags nu när hon fyllde 40 i helgen.  :)
I fredags när jag kom dit så gjorde jag först ett "studiebesök" i hennes butik. Vi gjorde också ett snabbt besök på systembolaget för att införskaffa "lite" vin till hennes 40-årsfest. På kvällen provsmakade vi så klart lite av det.  ;)



Ulrica i sin butik

Lördagen bestod egentligen bara av en enda aktivitet; 40-årsfesten. Den ägde rum på kvällen (läs: till klockan kvart i fyra på morgonen) i en hyrd lokal där Ulrica med hjälp av hennes mamma hade ordnat grymt mycket mat (jättegott) och en himla massa dricka; 24 liter vin och 10 liter hembränt (!). Lägg till lite whiskey, konjak och likör till det också.  :D  Det åts, dracks, sjöngs och dansades tills folk helt enkelt inte orkade mer. Vi kom i säng klockan fem på morgonen.  :P



Suddiga partypinglor

I går sov vi till tidig eftermiddag och sedan var det inte mycket kvar av mitt besök i Norrland för den här gången. Mitt tåg gick från Älvsbyn kl. 21.23 och jag kom hem i dag kl. 11.58.  *Har nu verkligen insett hur avlångt vårt land är*  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0