Tandstrul

Jag gick till tandläkaren i dag för att kolla upp vad det är som gör så jäkla ont där jag lagade eller precis i närheten av där jag lagade för en och en halv månad sedan. Det ilar ju något för jäkligt när jag tuggar på den sidan.  :(
Tandläkaren kollade, petade, och skrapade utan att se något fel på lagningen eller något annat hål. Det togs en ny röntgenbild, men inte heller på den syntes något. Tandläkaren spekulerade lite i om det kunde vara så att det har blivit en spricka i tanden precis i kanten av lagningen. Så då fick jag flera bedövningssprutor och sedan borrade han bort hela lagningen. Inte heller då såg han något hål eller någon spricka. Han fyllde igen hålet med en provisorisk lagning som jag ska ha tills jag ska tillbaka om två veckor.

Ett par tre timmar senare när bedövningen började släppa märkte jag till min fasa att det är värre än förut. Nu kan jag inte ens bita ihop utan att det ilar. Så fort tänderna nuddar varandra gör det skitont! Fasiken!!!  :(
Ännu värre blev det när jag skulle äta i kväll. Då insåg jag att det inte hjälper att tugga på enbart den andra sidan som jag har gjort länge nu; varje gång jag bet ihop så nuddade ju tänderna på den "tuggfria" sidan vid varandra och det gjorde skitont. Så jag kan alltså inte tugga igenom maten ordentligt innan jag sväljer den.  ;(
Jag vill inte ha det så här! Jag vill inte behöva leva på flytande föda! Jag står inte ut i två veckor till!!!  *Trött på allt jävla ilande*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0