Hål

Besöket hos tandläkaren i förmiddags blev ingen höjdare.  :S  Jag misstänkte ju att jag skulle ha minst ett hål, och det visade sig att jag hade tre stycken. Små iofs, men ändå hål som måste lagas.  :(  Ok, jag har inte behövt laga några hål på typ 15 år, så jag ska väl inte gnälla alltför mycket. Men för det behöver jag ju inte tycka att det är roligt.  :/  Vad jag däremot inte var inställd på var att det skulle börja lagas redan i dag! Tandläkaren tyckte att eftersom vi hade lite tid över så kunde vi lika gärna börja direkt. Sagt och gjort; ett hål blev lagat på studs. Vilket i sin tur gjorde att jag blev 1.100:- fattigare, något som jag inte hade räknat med att bli i dag.  :(
Nu har jag alltså två besök kvar innan jag är klar för den här gången; och tyvärr får jag nog räkna med att det kommer att kosta mig nästan 3.000:- till!  *Fattig*

I morse upptäckte jag också att stackars Otis har problem med ett öga. Jag vet inte vad det är för fel, men han blinkar med det väldigt mycket och det rinner ganska mycket vätska från det. Det är heller inte lika mycket öppet som det andra är när han tittar. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Jag ska försöka skölja det lite i helgen (det går ju säkert bra på en katt!), och så får jag hålla lite koll på det.  *Orolig*

Dessutom så pajade min vadmuskel lite igen när jag gick hem i dag. Jag har inte haft ont på nästan en vecka, förutom svaga känningar lite då och då. Men helt plötsligt på vägen hem så drog det till lite i muskeln på samma ställe som den gick sönder, och sedan kändes det lite i varje steg jag tog. Jag som hade börjat fundera på att kanske kunna köra igång med konditionsträning snart igen. Men jag ska nog vänta lite till...  :(

Nej, det här var inte en av de bättre dagarna i mitt liv.  *Suck*

Kommentarer
Postat av: joly

OMG, vad dyrt! :S Jag lagade ett hål för ett år sen, å jag gav 645 kr för det? Det tyckte jag var dyrt... Man har ju dessutom ett tandvårdsbidrag på ett par hundra, vilket brukar göra undersökningen lite billigare.

2009-09-12 @ 14:23:55
URL: http://joly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0