En era är förbi

I går var Pia och jag ute och åt lite mat, och efter det gick vi till "Mörner´s" för att dricka några öl. Det stället är ju inte längre vad det brukade vara. En gång i tiden var det en rockpub där det spelades metal i högtalarna och folk stod i kö för att komma in. Under en ganska lång tid nu har det gått mer och mer utför med det stället. Musiken som spelas är inte riktigt densamma och det är inga köer för att komma in.
Nyligen bytte puben ägare, och nu är det verkligen inte någon rockpub längre. I går satt vi och led genom den ena poplåten efter den andra. Till slut stod vi inte ut längre, utan bad faktiskt bartendern om lite hårdrock. Han skulle sätta på lite hårdare musik till oss lovade han, och en stund senare spelades en låt med... ZZ Top! Var det det hårdaste han kunde ge oss?!? Dessutom var det den enda låt vi fick för efter den återgick det till fjant-popen.
Nej, Mörner´s är inte längre vad det en gång var.  :(

I dag har jag tvättat. Passade även på att tvätta mina skor som jag hade på mig i regnet och leran på Sonisphere. De blev inte riktigt som nya, men de är i alla fall renare än innan jag tvättade dem, och de luktar inte lika mycket dy längre.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0