Kattkärlek

Tilda har sedan en tid tillbaka en ny favoritplats i soffan. Hon ligger med baken på ryggstödet och med frambenen och huvudet på min axel. Hon pressar sin kind tätt tätt mot min. Så kan hon ligga i flera timmar. Det är sååå mysigt!!!  :o)
Hon har ju en favoritplats till; den som hon har haft sedan hon var liten. Platsen är jag när jag ligger i sängen eller på soffan. Hon kommer och lägger sig med ryggen mot min bröstkorg, och med nacken mot min mun. Nära nära ska vi ligga. Jag ska ha armen runt henne, precis som på en människa. Hon verkar inte tycka att det är tungt för vi kan ligga så i flera timmar.  *Kärlek*

Otis har också en favoritplats sedan en ganska lång tid tillbaka. Nämligen min kudde. När jag går och lägger mig på kvällarna har han oftast redan lagt sig, och nästan alltid ligger han på min kudde. Så jag lägger mig längst ut på ena hörnet av kudden och då lägger han ett par tassar mot mitt ansikte. Antingen framtassarna eller baktassarna beroende på vilket hörn jag har lagt mig på. Vi somnar så. Det är sååå mysigt!!!  :o)  Ibland lägger han sitt huvud på mitt huvud. Det är bland det bästa som finns!  *Kärlek*

Kommentarer
Postat av: Annette

Älskade katter!

2010-12-29 @ 17:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0