Jäkla kartong!

Hade planerat in en power-walk i det fina vädret efter jobbet i dag. Men ödet ville annorlunda. Jag hamnade i bråk med en kartong. Kartongen vann...  :(

Jag fick en leverans till butiken på förmiddagen. Redan när jag skulle öppna kartongen började allt gå fel. Jag slant med kniven och skar mig på ovansidan av handen. När jag sedan hade packat upp allt skulle jag skära kartongen på undersidan för att kunna vika ihop den som jag alltid gör. Men det var en konstig kartong som inte hade några skarvar att skära i, så då tänkte jag att jag skulle trampa ihop den. Jag la den på golvet och ställde mig på den. Men det var en ganska hård kartong så jag fick studsa till på den för att den skulle vika ihop sig.
Den vek sig. Det gjorde min vänstra vrist också! Jävlar vad jag stukade den!!! Samtidigt som kartongen och vristen pajade, tappade jag balansen och ramlade baklänges på golvet och slog bakhuvudet i kassadisken. Jag försökte resa på mig för att utvärdera skadan i vristen. Det gjorde så satans ont, men den var som tur var inte bruten. Men när jag hade ställt mig upp blev jag väldigt yr och illamående och svetten bara rann. Jag trodde att jag skulle tuppa av, så jag satte mig på en pall och lutade huvudet mot bordet en stund.
Sex timmar senare ringde jag till Sjukvårdsrådgivningen för att höra om jag eventuellt hade fått en lättare hjärnskakning. Sköterskan som jag pratade med trodde inte det eftersom jag inte hade kräkts, men hon sa att jag ska hålla koll på typiska symptom de närmsta dagarna och höra av mig direkt om jag känner av något.

Min stackars vrist överlevde arbetsdagen, och jag kunde stå och gå utan att det gjorde dödligt ont. Men efter att ha vilat på soffan i drygt tre timmar i kväll är den nu väldigt illa däran. Jag har så jävla ont att jag inte vet hur jag ska bete mig. Jag kan inte gå, jag kan inte stödja på den, jag kan inte ens vicka lite försiktigt på foten! Jag vet inte hur jag ska kunna ta mig till jobbet i morgon.  :(  Så klantigt av mig!  *Kartongjävel!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0