Paj med oljud

Gjorde en tacopaj till middag i kväll. Det blev lite rökigt i köket när jag skulle ta ut den ur ugnen, så brandvarnaren i hallen började tjuta. Eftersom det är så högt i tak så nådde jag inte upp till den, så jag fick dra fram hallmöbeln och ställa en pall PÅ den och sedan klättra upp. Men gick det att få tyst på brandvarnaren? Nej!!! Den tjöt och tjöt, och jag försökte på alla möjliga sätt få den att tystna. Efter att den tjutit oavbrutet i nästan 15 minuter (!) så slog jag helt enkelt sönder den. Vad annat kunde jag göra?  :S

Katterna var helt förskräckta och det måste ha varit fruktansvärt för deras stackars små öron! Tilda gömde sig någonstans och kom inte fram på en bra stund efter att det slutade pipa.  :(

Tacopajen blev ätbar i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0