Äckligt äckligt äckligt

I kväll fick jag hjälp av Henrik att rensa ur mitt källarförråd och köra skräpet till återvinningscentralen. Vi fyllde en hel släpkärra med bara tomma kartonger! Två madrasser, ett reservdäck och en gammal dammsugare fick också följa med.  :)
Hälften av kartongerna var vattenskadade och mögliga efter en översvämning som jag hade i mitt källarförråd för många år sedan. Det var ett ordentligt skyfall ute och samtidigt stopp i avloppet så att allt äckligt vatten kom upp ur golvbrunnen i mitt förråd och förstörde nästan allt som jag har där. Det mesta av det är mina barndomssaker; dockor, dockvagn, dockkläder, barbie plus tillbehör, kramdjur, skolböcker och andra skolsaker... Allt det får stå kvar i förrådet; tanken är att jag någon gång ska försöka gå igenom allt och se vad som räddas kan. Förmodligen är det tyvärr inte så mycket; är det inte vattenskadat eller mögligt så luktar det ju om det. Jag började nästan gråta när jag såg mina saker. Det är så ledsamt.  :´(
Skönt i alla fall att ha fått bort de äckliga kartongerna och madrasserna, nu är det bara det för mig värdefulla kvar där nere.

Kommentarer
Postat av: bobokrull

usch vad trist att förlora barndomssaker, hoppas du kan rädda det viktigaste. :(

2011-08-23 @ 18:02:15
URL: http://bobokrull81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0