Soffläge! Eller inte...

Jag är så fruktansvärt trött. Jag har suttit med bokföringen till sent om kvällarna hela veckan så sömnen har blivit lite lidande av det. Så i kväll hade jag tänkt att göra absolut ingenting; bara ligga på soffan och softa. Hela dagen har jag faktiskt längtat efter att få gå hem och just bara lägga mig på soffan.
Men inget soffliggande blev det. När jag kom hem så hade någon (Tilda) kräkts i den så det var två blöta äckliga pölar. En av dem var ordentligt stor och den var ju så klart just på min plats där jag alltid sitter.  :(
Men det värsta är ju att det är ljust tyg på soffan och det blir ju så fula fläckar efteråt. Hur mycket jag än torkar och försöker gnugga bort det så blir det märken. Fan också!  :(
Varför måste katter nästan alltid kräkas på saker? På mattan, på soffan, på sängen, på datorn(!)... Det är mycket enklare om de kräks på golvet; torka - borta - klart! Men nej, inte då!  ;(  Men omtyckta är de ändå, de små räkorna!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0