Bio

I kväll var jag och Jeanette på bio. Vi såg "Änglagård - tredje gången gillt". Jag tyckte att den var väldigt bra. Har man sett ettan och tvåan och gillade dem så ska man se trean också. En av sakerna som gör trean så bra är att de trots efter så många år sedan tvåan kom, har fått med samma skådisar i sina gamla roller. Minus några stycken som i verkliga livet gått bort och plus några nya ansikten i tillkomna roller, så är de flesta i gänget med. Man känner så väl igen dem; deras rollfigurer är precis likadana som i de två första filmerna, bara ett antal år äldre.
Förutom det så får Colin Nutley med småorts-mentaliteten så bra och han lägger in så mycket vacker natur och miljö i filmerna.
Jag är ju som sagt inte så överdrivet förtjust i svenska filmer, men Änglagårdfilmerna tillhör de få som jag faktiskt gillar. Nu kan även trean göra dem sällskap!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0