Busschaffis/sportkommentator

Jag körde ett Body Combat-pass i kväll och när jag klev på bussen hem märkte jag att busschauffören hade radion på och att det var Sveriges match mot Chile i handbolls-vm som refererades. Jag frågade busschauffören (som för övrigt inte tillhör de muntraste chaufförerna här i stan) vad ställningen var och han svarade att det stod 4 lika.
Jag gick och satte mig, och efter en liten stund säger chauffören i högtalaren(!) "6-4 till Sverige". Jag fnissade lite för mig själv, för jag förstod att det var till mig han sa det. De andra passagerarna i bussen såg mest förbryllade och ointresserade ut när han ropade ut ställningen. Ytterligare en liten stund senare kom nästa utrop, "11-6 till Sverige".  :P  Det var oväntad service på hemresan; speciellt med tanke på busschaufförerna som vi har i den här stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0