Rymmar-katt

I kväll när jag kom hem från jobbet och öppnade dörren försvann Bamse ut. Han kom dock inte så långt; när jag sa "Bamse! Vad gör du? Kom hit." stannade han på andra trappsteget ner. Han tvekade lite, så jag sa "Kom hit" igen. Han satt kvar. "Kom hit". Han gick upp ett trappsteg. "Kom hit". Han satt kvar. "Kom hit". Han gick upp det sista trappsteget. "Kom hit". Han försökte se oskyldig ut och tittade lite bakom dörren som att det var för att han ville se vad som fanns bakom den som han hade gått ut. "Kom hit". Då kom han in.  :)
Det bästa med det här var att jag inte behövde gå efter honom. Jag stod kvar i dörren och pratade med honom i normal samtalston hela tiden, och han var ju jätteduktig som kom in självmant utan att jag behövde jaga eller gapa på honom.  :)
Mina egna två kissar satt under tiden på tröskeln och tittade på med spänd förväntan.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0