SRF 2011

Onsdagen började med en liten (men dock välbehövlig) förändring.  :D



På eftermiddagen var det då äntligen dags att bege sig mot Pukavik och Norje. Claes hämtade upp mig först och efter lite motorstrul kunde vi åka iväg och hämta upp Pia. Nästa stopp blev i Jönköping där vi tryckte in syrran och Maria och all deras packning i bilen.



Färddricka och glada miner i bilen.

När vi kom till Hasse´s hus på kvällen bar vi bara in våra grejer innan vi åkte in till festivalen för att hämta ut armbanden och äta lite innan vi skulle se Hardcore Superstar. Det blev dock inte riktigt som vi hade tänkt oss, för när vi hade ätit så öppnade sig himlen och regnet vräkte ner samtidigt som det började åska. Så vi åkte tillbaka till huset där vi upptäckte att Uddevalla-gänget hade kommit. Då hade vi fest i huset hela natten i stället. Jag somnade någon gång efter kl. 04.00.  :)



Torsdagens väder var aningen bättre. Mulet men ganska skön temperatur i luften. Vi åkte in till festivalområdet till tre-tiden för att börja med att se lite av Joan Jett och lite av Clutch. Vi hann även med slutet på Dawn of silence. Vi hittade M2 i stora öltältet och jag tror att jag såg/hörde i alla fall en låt med Accept.
Sedan blev det inte så mycket mer av den dagen för framåt kvällen blev det så jädra kallt att jag, syrran, Maria och Claes gav upp och åkte hem till huset där vi i stället hade lite trivsel med dricka och musik på rummet tills de andra rumskompisarna behagade att dyka upp någon gång efter midnatt. Dagens besvikelse var ju så klart att jag missade Saxon och framför allt Judas Priest eftersom vi åkte hem så tidigt.  :(



Min standarddricka på festivalområdet  :)



Joan Jett, gänget och Clutch



Vin, snacks och metal på rummet.  :)

Fredagen bjöd på lite bättre väder, så äntligen kunde vi ha förfest i trädgården igen!  :P



Även den dagen åkte vi in vid tre-tiden för att se lite av Iced Earth och lite av Evergrey. Motvilligt såg jag även några låtar med Mustasch. :/



Sedan träffade vi på en ordentligt onykter M1 i lila damhatt och M2 som hade hittat en ny kompis. Vi följde med dem till deras husbil och satt där en stund.



Kvällen avslutades med att vi såg hela konserten med Helloween och fyra-fem låtar med Whitesnake ("vi har ju sett dem förut") innan vi åkte hem till huset.



lördagen hade vi bäst väder. Då var det precis lika soligt och varmt som det ska vara!  :)
Dagen började med att jag vid frukosten fick en present av Hasse för att jag var "Årets hedersgäst".  :D
Sedan hade vi en lååång förfest i trädgården, och M1 och Rickard kom på besök.  :)  Jag siktade på att bli ordentligt onykter. Det gick väl sådär...  :/



Min present, min drink med snoppsugrör, förfest och besökarna.

Däremot lyckades jag med en annan sak. Vid ett tillfälle när jag skulle gå ut i trädgården så tog jag inte trappan utan genade genom en buske. Där var det en nivåskillnad som jag inte uppfattade i farten utan stupade så klart rakt ut. Det resulterade i två blödande skrapsår på mitt ena knä.  :(  När vi sedan åkte in till festivalområdet var M1 snäll och gjorde mig sällskap till Röda kors-tältet där jag fick mitt knä rengjort och omplåstrat.  :)



(Så här i efterhand kan tilläggas att på bilden när det var nygjort så ser det inte så illa ut. Men nu några dagar senare är det mycket värre. Såren är större och dessutom fulla med gulgrönt var.)

Det enda jag såg den här dagen var lite av Thin Lizzy och sedan avslutningsvis hela konserten med Ozzy Osbourne.



Festivalen avslutades med lite nattmat i form av korv och potatissallad i Hasse´s kök.  :)

Dagen efter. Det vill säga söndagen och alltså hemresedagen.





Bara ett år kvar till nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Tina

Snygg du blev i håret!

2011-06-15 @ 10:58:56
Postat av: bobokrull

fy fan alltså, vad tusan är det får nått jag har i vänster hand? det där var på torsdagen antar jag. :)

2011-06-15 @ 19:56:00
URL: http://bobokrull81.blogg.se/
Postat av: bobokrull

ser en roliig grej nu, om man kollar på bilden på t-shirten så tycker jag mig se några likheter.

2011-06-15 @ 21:31:54
URL: http://bobokrull81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0