Pervo

Tänk vad lite man vet om sina grannar!  :/
I huset snett över gatan bor det ett par i övre medelåldern(?) som från april till september sitter på balkongen och pressar så fort solen är framme. De har bott där minst lika länge som jag har bott här. Jag känner dem inte, men jag har väl några enstaka gånger hälsat på dem om vi har setts på gatan. För kanske ett par år sedan sprang jag på gubben i affären och då började han att prata med mig precis som om vi kände varandra. Han frågade en massa om butiken samtidigt som han berättade att han är djupt religiös. (Observera vad jag precis skrev!)
Sedan något år tillbaka har jag inte sett till honom, bara henne. Har funderat lite på om de kanske har separerat.

Härom kvällen pratade jag med en granne och av någon anledning kom vi in på det paret. Jag nämnde att jag inte har sett honom på länge och då sa hon att kvinnan hade slängt ut honom efter domen. Vilken dom? Då blev ju jag nyfiken så klart.  ;)
Min granne berättade då att gubben (den djupt religiösa!) hade blivit dömd för att han hade använt en annan granne i mitt hus som runkobjekt! Den stackars tjejen hade stått och lagat mat en dag och råkat titta ut och fått se honom stå i sitt fönster på andra sidan gatan och titta på henne och runka!  *Bläää!!!*
Sedan hade han tydligen även varit på en annan grannes tonårsdotter också; han hade spanat på henne och t.o.m. sökt upp henne i skolan!
Han har alltså blivit både anmäld och dömd för detta. ÄCKELGUBBE!!!  :(

Kommentarer
Postat av: kusin

han får nog smaka i finkan ...

att man är religiös brukar ju inte hejda alla präster o sånnt som tallar på småbarn:(

2011-03-08 @ 08:29:59
URL: http://snickelsnackel.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Religiösa är inte ett dugg bättre människor på något vis.

2011-03-08 @ 10:34:16
Postat av: Pily

Nej det var därför jag poängterade att han sa sig vara religiös. Många religiösa är ju rätt störda när det handlar om sex. Undrar hur de förklarar sig inför Han en våning upp. ;)

2011-03-08 @ 21:40:48
Postat av: Pernilla

Äsch, Gud förlåter ju allt säger dem.

2011-03-10 @ 11:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0