Ledsamt

I kväll är det inga glada miner här. Det är faktiskt inte roligt alls.  :(
Eftersom Tilda har ätit så väldigt lite den sista tiden och blivit så smal, så ringde jag till veterinären i dag för att få några råd om vad jag ska göra för att hon ska äta. Sköterskan som jag pratade med tyckte att jag skulle komma dit med henne så fort som möjligt eftersom en katts lever snabbt tar skada om katten är utan mat en tid.
Så jag åkte dit med henne och efter dubbla provtagningar konstaterade veterinären att hennes njurar har slutat fungera som de ska. Det är därför hennes matlust har minskat så drastiskt. Hennes njurvärden var så låga att de slog i botten på mätaren och prognosen är riktigt riktigt illa.  :O  Jag ska ge henne ett spacialfoder för njurarna och nya prover ska tas om knappt två veckor när jag ska dit med Otis för hans provtagning. Men jag ska även mentalt förbereda mig på att tiden rinner ut fort; i bästa fall får jag ha henne kvar hos mig i några månader.  :(
Det här var så oväntat, jag tror att jag befinner mig i någon sorts chocktillstånd. Jag hade verkligen inte räknat med en sådan hemsk diagnos; jag hoppades ju på att hon kanske hade problem med tandsten och hade ont i munnen och att det var därför som hon inte åt. Då är det ju ganska enkelt att göra någonting åt det, men att hon skulle få en dödsdom inom en snar framtid var verkligen en kalldusch.
Just nu känns det bara så fruktansvärt ledsamt. Jag har gråtit hela kvällen, nästan oavbrutet enda sedan vi var hos veterinären vid 16-tiden i eftermiddags. Jag kan inte sluta; jag bara gråter och gråter.  :(

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, stackars Tilda :(

2011-09-03 @ 00:06:12
Postat av: bobokrull

usch vad jobbigt, hoppas att Tilda återhämtar sig. :(

2011-09-03 @ 10:37:40
URL: http://bobokrull81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0