SRF 2012

Onsdag förmiddag var det äntligen dags. Vi packade in oss i två bilar och började färden söderut mot Norje. Som vanligt gick det åt lite dricka på vägen.



Framme i Pukavik gjorde vi oss hemmastadda i vårt rum innan några av oss åkte in till festivalområdet för att hämta ut armbanden och se nationaldagsfirandet med Sabaton.



Tillbaka i huset var grillmästaren M1 i full gång med att fixa korv och hamburgare till vårt gäng.  :)



Efter lite partajande åkte jag, Maria och Pia in till området igen för att se (enligt mitt tycke) festivalens höjdpunkt, Edguy. De gick på vid midnatt och sedan var det fullt ös i två timmar. Sååå bra!!!  :o)




Torsdagen började lite segt för en del. Några sov länge och någon lyckades ta sig ur sängen men var tvungen att vila lite till efter påklädningen.  :P



Själv höll jag dansshow i hallen på övervåningen...  :O

Efter lite party åkte vi in till området. Jag tror att jag slog rekord den här dagen, för jag såg inte ett enda band!  :O  Pia och jag fastnade i stora öltältet och efter en stund kom Claes och M1 dit och gjorde oss sällskap.



Skål!



Rock-nallen Jussi från Finland festade loss ordentligt i öltältet. Hans kompisar berättade att han har varit på många olika rockfestivaler runt om i Europa, så han kan det där med att dricka öl.  :)




Fredagen var fem timmar gammal när M2 skulle gå och lägga sig. Men efter lite för många öl och för mycket vin så hade han lite svårt att ta sig upp i sängen. Det löste han genom att helt enkelt lägga sig och sova på golvet i dörröppningen till vårt rum...  ;)



Jag lyckades åtminstone att se några band på fredagen. Vi började med Axel Rudi Pell och Gamma Ray.



Tyvärr regnade det lite, så jag, Pia, Maria, M1 och M2 satte oss i stora öltältet. Där blev vi sittandes i sex(!) timmar! Man hinner dricka många öl på den tiden...  :P



Regnet avtog så småningom och då kollade jag lite på Gotthard. Jag hann även se slutet på Ugly Kid Joe.



Vissa passade på att ta en paus i öltältet...  ;)




lördagen sken solen och som förfest spelade vi spelet "Rockslaget" i trädgården.



Jag, Jörgen och Pia ledde stort, men Maria, M1 och M2 lyckades gå om och vinna.



Inne på området lite senare var det dags för tre grabbar att ta sig an varsin 600 grams-hamburgare. De var lite lagom mätta efteråt.  :P



Jodå, vi satt allt i backen i år också!  :)



Jag tittade lite på Lynyrd Skynyrd...



...och lite på Slade och King Diamond innan det började bli dags att avrunda årets festival. Sista headliner ut var Mötley Crüe.




Söndag = hemfärd.  :(  Jag tycker att de här fyra dagarna går fortare och fortare för varje år. Det bara svischar till så är det dags att åka hem igen.

Om man missar något band på festivalen så gör det inte så mycket, för man kanske får se en skymt av det på vägen hem.  :P



Bara 361 dagar kvar till nästa gång!  :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Blir lite avis när jag ser bilderna, ni verkar ha riktigt skoj! Bortsett från att somna i hallen då.

2012-06-12 @ 18:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0