Ovanlig patient

Jag har ju träffat en hel del olika djur under min praktik hos veterinären, och i dag var det dags för en ny patient som jag inte har varit med om förut; en halt höna!  :O
 
I dag har veterinären och jag diskuterat hur vi ska gå vidare med Raven´s problem med blod i urinen. Den senaste antibiotikakuren är avslutad och precis som de innan hjälpte inte den heller. Det nya blodprovet som vi funderade på att ta avvaktar vi ett tag till med. I stället ska jag ta ett nytt urinprov som vi ska skicka in till SVA igen på analys. Vi hoppas nämligen på att ett nytt prov ska kunna ge ett tydligare svar på vad det är för bakterier i urinen. Utifrån svaret på provet ska vi sedan bestämma om vi ska sätta in en ny och starkare behandling med antiinflammatorisk medicin eller om vi ska göra ett försök med kortison i stället.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0