Lantluft

I går eftermiddag åkte jag och Jeanette + hennes barn till min vän Eleonor som bor på landet. Planen var att umgås, fiska kräftor och dricka vin. Vi började med att ro en runda på sjön och ordna med kräftburarna. Soligt, varmt och vackert!  :)
 
 
När vi var färdiga med det åkte vi tillbaka och började förbereda kvällsmaten. I väntan på att den skulle bli klar tog jag ett glas vin och njöt av utsikten från huset.
 
 
Vi provsmakade kräftor som de hade fiskat tidigare i veckan. Gott!
 
 
Vi försökte komma i säng hyfsat tidigt eftersom vi skulle upp i ottan och plocka upp kräftburarna. Vi gav oss ut på sjön vid soluppgången. Vackert!  :)
 
 
Det fyllde på bra med kräftor i lådan allteftersom vi rodde runt och plockade upp burarna.  :)
 
 
I bilen hem hade jag sällskap av ett ganska stort antal kräftor som vid resans slut tyvärr mötte ett hemskt öde och som ska avnjutas vid ett senare tillfälle.  *Dubbelmoral*
Det var som vanligt både skönt och trevligt med en helg på landet. Det borde göras oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0