Snöstorm

Jag sitter i soffan och är glad att vara hemma. Det var verkligen inte roligt att köra bil i dag! Det var bland det värsta jag har varit med om; det var verkligen snöstorm med betoning på både SNÖ och STORM!  :O
Vanligtvis tar det mig drygt 1 timma och 15 minuter dörr till dörr enkel resa till jobbet i Jönköping, men i morse tog det det dubbla, alltså 2,5 timma. Det var riktigt otäckt att köra; mörkt, snöyra, modd, halka, starka vindar och medelhastigheten på E4-an var 60km/h hela vägen. Jag ångrade mig nästan direkt när jag började åka; jag borde ha stannat hemma i dag.
När jag kom till Ödeshög svängde jag av för jag skulle hämta upp lite saker där på vägen och då bestämde jag mig för att inte fortsätta utan i stället vända och köra hem. Så jag körde ut på E4-an och upptäckte efter en stund att jag hade tagit fel påfart och var på väg mot Jönköping i alla fall!  :O  Nåja, jag fortsatte hela vägen fram, jobbade några timmar och flexade ut lite tidigare för att åtminstone få köra nästan hela vägen hem i dagsljus. Det var enda skillnaden mot morgonen; vädret var lika illa även på hemvägen. Fasen vad jobbigt det är att köra i snöstorm! Det är så mentalt tröttsamt också eftersom man måste vara så koncentrerad hela tiden. Men jag tog mig hem också, och jag är glad att jag gjorde det helskinnad.  :/
 
Nu har vi en kisse på besök här. Han kom i kväll och ska vara i jourhem här hos oss ett tag. Allt är lugnt; inga sura miner eller bråk mellan katterna. Bra!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0