Scream for me Stockholm!

I går åkte jag till vår vackra huvudstad för att gå på konsert. Framme i Stockholm började vi med lunch på Blekholmen, en restaurang och pub som ligger precis vid vattnet. Vi satt längst ut på bryggan och tittade på båtar som passerade medan vi åt mat och drack öl. Härligt!  :)
 
 
Efter lite uppfräschning hos min kompis där vi skulle övernatta drog vi iväg till Friends Arena för att se Iron Maiden med Sabaton som förband.
 
 
 
Friends Arena imponerade inte på mig. Visst är den stor, men... Dåligt ljud, dålig service av långsam personal, tråkiga trapphus, dålig luftkonditionering, dåligt skyltat... Dessutom går det öppningsbara taket inte längre att öppna! What?! Det kändes väldigt fel att stänga in sig i en inomhusarena när det var strålande sol från en klarblå himmel och drygt +25 C (dvs. Maiden-väder) utanför. Nej, Friends Arena får minuspoäng av mig.  :(
 
Sabaton värmde upp för Iron Maiden på Ullevi i Göteborg 2011 också, och att de gjorde det nu igen tycker jag är perfekt; på det sättet får jag ju två bra band på samma konsert. Ge mig lite Ghost DivisionPrimo Victoria och Carolus Rex så är jag nöjd!  :D
 
 
Iron Maiden levererade, det gör de alltid, och förhållandet mellan band och publik kan som vanligt beskrivas med samma ord; kärlek.  :o)
 
 
Konserten var bra, men när den var slut var jag, syrran och Maria överens om att den nog hade varit ännu bättre på Ullevi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0