Tonårsnostalgi och födelsedagsfest

När jag slutade jobba i fredags tog jag tåget till vår huvudstad. Det är en ganska kort resa på bara en dryg timma, men det gick inte helt problemfritt. Hur mycket kan egentligen gå fel?!?
Det började med att tåget var nästan 20 minuter försenat. Det gjorde att jag missade nästa tåg med några minuter. Jag fick vänta där på ett annat tåg som skulle gå 25 minuter senare. Då var det också 15 minuter försenat. När jag äntligen kom iväg med det tåget tog vi oss bara till nästa station; där fick tåget tekniska problem och blev ståendes. Alla passagerare fick kliva av och vänta på nästa tåg som kom en stund senare. Med det tåget tog jag mig äntligen hela vägen till Stockholm, 1 timma och 20 minuter efter den riktiga ankomsttiden!  ;(
 
Väl framme i storstaden mötte jag upp syrran, Maria och Eleonor som tålmodigt hade väntat på mig, och vi begav oss direkt till Stadion för att se Bon Jovi. Det är 13 år sedan jag såg dem senast, men de är fortfarande bra och Jon är fortfarande snygg.  :o)
 
 
Vi sov hos en vän till mig som bor i Stockholm och gick upp tidigt i går morse för att åka hem. Jag var bara hemma en stund för att klappa katterna, duscha och byta om, för på kvällen var jag bjuden på 40-årsfest.
Där bjöds det på god mat, trevligt sällskap, kubb och mycket skratt.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0