Urrk

Dagen i går blev inte riktigt som jag hade tänkt mig att den skulle bli. Jag jobbade inte, så jag hade planerat att titta på OS och träna lite. Vilket jag också gjorde. Men när jag vid lunchtid var på gymmet och precis avslutade ett pass CX Worx började jag må illa och känna mig dålig. Jag mådde inte så illa att jag ville kräkas, men det var så pass mycket att jag försökte ta mig hem så fort som möjligt och väl hemma parkerade jag mig i soffan. Där låg jag och mådde riktigt dåligt samtidigt som jag frös jättemycket. Det blev bara värre allteftersom eftermiddagen gick och när jag efter nästan fem timmar på soffan bestämde mig för att försöka ta en dusch (jag hade ju trots allt tränat) så kom det. Japp, jag kräktes.  :(
Efter det ställde jag mig i duschen, men då kände jag hur orken försvann, jag blev jättesvag och fick hålla mig i när jag sköljde ur schampot. Jag skyndade mig på för jag kände att jag inte skulle klara av att stå upprätt många minuter till; det var nära att jag svimmade i duschen, så jag hann inte bry mig om någon handduk utan stapplade ut och satte mig på toalettstolen en stund tills jag hade kraft att ta mig in till soffan igen.
Där låg jag. Jag mådde illa, jag hade nästan frossa och jag var så svag i kroppen att jag knappt orkade röra mig. Efter ett par timmar var det dags att kräkas igen. Men efter andra gången blev det inte någon mer.  *Ta i trä*
I dag har jag legat på soffan hela dagen och nästan bara druckit vatten för att inte bli uttorkad. Nu i kväll har jag i alla fall vågat och kunnat äta lite mat. Nu hoppas jag på att den inte kommer upp igen.  :/
 
Vinterkräksjukan? Ja kanske. Det är nog nästan 10 år sedan jag hade det senast så det var väl min tur nu. Men inte är det roligt, fy fasen vad dålig man blir!  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0