SRF 2014

Onsdag: Efter att ha blivit väckt på morgonen av ett ledsamt besked var det med blandade känslor jag åkte iväg till årets festival. Men jag försökte att undvika sorgliga tankar och i stället fokusera på de kommande dagarna. När vi var framme i Pukavik drog grillmästaren M1 igång grillen, och med lite hamburgare i magen åkte vi in till Norje för att hämta ut armbanden och kolla in festivalens första kväll.
 
 
Vi stannade inte där så länge, utan åkte tillbaka till huset där det var party och jag gick all in. Japp.  :/
 
Torsdag: En seg start för mig, men det kändes som att det behövdes lite lugnare fart för mig efter gårdagkvällen.  :S
Vi (mest de andra) laddade som vanligt upp i Hasse´s trädgård innan vi åkte in till festivalen.
 
 
Jag tittade lite på Alter Bridge, Masterplan, Uriah Heep, Rob Zombie, och Ammotrack innan jag avslutade kvällen med dagens headliner; Alice Cooper.
 
 
Fredag: Vi firade Sveriges Nationaldag med att hissa flaggan i en alternativ flaggstång.  :o)
 
 
Vi njöt av solen och hängde i trädgården större delen av dagen innan vi åkte in till festivalen.
 
 
Jag började med att se lite av Royal Republic innan jag gick vidare för att se Kamelot.
 
 
Sedan blev det lite W.A.S.P.
 
 
innan kvällens headliner Black Sabbath.
 
 
Lördag: Festivalens sista dag blev en drinkdag för mig och Maria som firade att det var vår tionde Sweden Rock-festival.  :)
 
 
Syrran anslöt sig till oss och M1 fick en present av henne och mig; sugrörsglasögon.  :D
 
 
Årets sista förfest i trädgården blev solig och riktigt varm.
 
 
Inne på festivalen såg jag tre bra konserter, först Within Temptation
 
 
sedan Billy Idol
 
 
och sist kvällens headliner Volbeat.
 
 
Tack för i år, nu räknar vi ner till nästa!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0