Händelserik vecka

Veckan är inte slut än men så här långt har den varit händelserik på olika sätt. I måndags var vi ju på Kolmårdens Tropicarium och tittade på djuren där. I tisdags fick vi lära oss att ta blodprov och att ge injektioner. Vi övade på en fejkarm och döda råttor. Det gick ganska bra, men levande djur är ju inte lika stilla och medgörliga.  :/
I dag gjorde vi den första delen av D9-provet. Det är det provet som man måste klara för att få bli djurvårdare med utökad behörighet.
 
I dag avslutade jag ett kapitel i mitt liv. Jag har bott i min lägenhet i 17,5 år och i dag gick jag ut från den för sista gången. De senaste sex dagarna har jag flyttat ut allt från lägenheten och med lite hjälp flyttstädade jag till klockan halv ett i natt. Besiktningen av lägenheten gjordes tidigt i morse och den blev godkänd.  *Puh*  Nu blir det en tillfällig lösning tills jag börjar ett nytt kaptiel.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0