Först råtta, sedan katt

I dag blev jag biten igen.  :/  Inte av en råtta den här gången, utan av en katt. En jättefin kisse (långhårig, helsvart med klara gräsgröna ögon) som blev lite sur när vi skulle undersöka henne. Hon bet mig på ovansidan av min högra hand så det gick hål och blödde lite. Jag fick åka till vårdcentralen för omplåstring och en ny antibiotikakur.
Sköterskan som plåstrade om mig var samma sköterska som jag träffade när jag blev biten av råttan. Hon kände igen mig och frågade om vi hade träffats förut. "Ja i våras när jag blev biten av en råtta, men i dag var det av en katt" svarade jag. Då tittade hon lite konstigt på mig.  ;o)
När det hände på eftermiddagen i dag sved det ordentligt, men jag skrattade lite åt det för att jag tyckte samtidigt att det var lite ironiskt roligt att jag först blev biten av en råtta och nu av en katt, i samma hand dessutom. Men nu skrattar jag inte så mycket, för nu gör det riktigt jäkla ont i handen och även upp i underarmen. Jag kan inte heller böja eller röra fingrarna på grund av smärtan, så nu kan jag inte använda handen alls.  :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0