Motsträvig fotomodell

I dag blev vi fotograferade på jobbet. Vi tog nya personfoton som ska ligga på hemsidan så att man ser vilka som jobbar på min arbetsplats. Om vi ville så fick vi gärna ha med oss våra husdjur på bilderna. Så jag tog med mig Raven.  ;D
Jag tycker verkligen inte om att bli fotograferad och det var inte lätt för fotografen att få till en bild där jag ser hyfsat ok ut samtidigt som Raven tittar mot kameran. De andra katterna och hundarna skötte sig ganska bra framför kameran, men Raven var inte så intresserad av att bli bra på kort. Hon vägrade att sitta någorlunda upprätt i min famn, utan hängde så att hon såg ut som en halslös hårig boll med ben som spretade ut åt olika håll. Dessutom vägrade hon att titta mot kameran; trots att både fotografen och ett par av mina kollegor gjorde sitt bästa med lock och pock för att få henne att titta dit så tittade hon envist åt alla andra håll utom mot kameran...
Fotografen fick ta ganska många foton på oss, men trots det är jag inte säker på att det finns en enda bild som är riktigt bra på mig och Raven.  :/
 
När Raven ändå var med på jobbet så passade veterinären som drog ut hennes tre sista tänder på att titta i hennes mun för att se så att det ser bra ut nu efteråt. Två av såren har läkt bra, men tyvärr inte vid den tredje tanden. Just den tanden kronamputerades, vilket betyder att roten sitter kvar och tandköttet ska läka över den. Men det har inte läkt helt och det är lite rött och irriterat där. Så nu blir det en ny omgång med smärtstillande och antiinflammatoriskt i två veckor. Därefter blir det en ny koll och förhoppningsvis ser det bra ut då. Om det inte gör det är risken stor att det får bli ytterligare ett operativt ingrepp för att borra bort roten från käkbenet.  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0