Midsommar

I går var det midsommarafton och tro det eller ej; vädret var otroligt bra! Inte en droppe regn på hela dagen; det var soligt och jättevarmt. Det var lite kladdig värme, nästan tropisk.  :o)
Jag åkte till familjegården för en släktträff med den släkten som jag inte träffar så ofta. Vi började med en stadig lunch med efterföljande fika och jordgubbar. Vi umgicks i trädgården en stund innan det var dags att klä midsommarstången och sedan traditionsenligt dansa runt den. Efter det delades vi in i tre lag och skulle leka/tävla i två omgångar. Mitt lag vann en tävling som inkluderade en kula och samarbete.  :)
Sedan var det dags att äta sillbuffé. Det var olika sorters sillar, silltårta, laxtårta, pajer, bröd, ostar... Så gott! När vi hade ätit tills vi var proppmätta tändes grillarna(!). Jag trodde att de skämtade med oss, men nej, vi skulle grilla också!  :O
Medan det gjordes i ordning spelade jag kubb med några av kusinerna. Jag var otroligt bra på det i går (jag blev förvånad själv); mitt lag vann alla gånger jag var med oavsett vilka jag spelade med och det var faktiskt jag som fick ner flest varje gång.  :D
Sedan var det då dags att äta igen; grillad entrecôte och hemlagad potatissallad. Gott! Efter det kom jordgubbstårtorna fram... Jösses, vad vi åt i går!
 
 
Det var en väldigt trevlig och rolig midsommarafton med gamla och nya bekantskaper/släktingar. Vad det gäller vädret kan jag inte minnas när det var så bra väder en midsommarafton senast och det lär nog dröja innan vi får uppleva lika bra väder på en midsommarafton igen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0