Karate Kid

I dag har jag varit hos min vän Eleonor och hennes familj. Som vanligt när jag hälsar på henne så har vi ätit en massa gott. När jag kom dit började vi med förmiddagsfika. Sedan höll jag Eleonor sällskap när hon jobbade lite i trädgården en stund innan det var dags att äta mat. Jättegod mat som självklart följdes av dessert också.  :)  Efter maten ockuperade Eleonor och jag soffan tillsammans med en av hennes söner som är 10 år gammal. Vi såg filmen "Karate Kid" som kom när vi var i hennes sons ålder. Vad tyckte han om filmen? Ja, vi kan väl säga så här; han var inte lika imponerad av den som barnen var på "vår tid" när den var aktuell. Han tyckte att den var långtråkig i början och musiken var "gammal".  ;D  Men för Eleonor och mig var det lite nostalgi.  :)
När filmen var slut tyckte jag att det var dags att börja tänka på hemfärd, men då ville Eleonor prompt bjuda på en räksmörgås först, och det tackar man ju inte nej till. Så när jag väl åkte därifrån i kväll var jag lika mätt som jag alltid är när jag har varit där och hälsat på.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0