Synundersökning

I dag var jag hos optikern på synundersökning för nya linser. Jag brukar gå till optikern en gång om året för att kolla synen och köpa nya linser, men den här gången är det nästan två år sedan jag gjorde det senast!  :O  Fy mig! Egentligen ska jag göra det var sjätte månad...  :/  Ju äldre jag blir, desto mer orolig blir jag för varje gång jag går dit. Jag är så nervös för att synen ska ha försämras mycket från gång till gång. Som tur är så har inte min syn försämrats alls mycket genom åren, och till min stora lättnad så var det inte så illa den här gången heller. Jag får till och med fortsätta med samma styrka på linserna som jag fick när jag senast gjorde synundersökningen.  :o)  Jag passade också på att kolla styrkan i mina glasögon. Den var inte som den borde, även om jag fortfarande ser väldigt bra i dem. Men jag köpte dem 2008 så det börjar bli dags att byta ut dem mot ett par starkare (och snyggare?)  ;).
Jag fick också vara med om något som jag inte har varit med om förut. Optikern kollade trycket i mina ögon eftersom jag har passerat en "viss ålder". Lite läskigt, men jag tror att trycket var bra; optikern sa i alla fall inget om att det inte var det. Skönt att det är gjort för den här gången, nu kan jag slappna av i ett år till.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0