Blöta katter

Det var ju tänkt att jag skulle bada katterna i dag. Jag gjorde en lite förenklad variant av det. Jag stängde in mig i duschen med dem en i taget, först Raven och sedan Fanta. I stället för att blöta ner hela katterna tvättade jag dem med klorhexidinschampo utblandat i vatten med en trasa på de ställen som en veterinär tipsade mig om är de mest utsatta av parasiterna som vi vill få bort. Så jag skrubbade dem i rumpan, på svansen, bakbenen och tassarna. Det var inte populärt men det gick bättre än jag trodde. Så pass bra att jag till och med funderar på att göra om det en gång till för säkerhets skull på tisdag eller onsdag när vi är färdiga med avmaskningen.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0