Förkylningsfunderingar

Det har varit en lugn helg med ett Body Combat-pass och en massa tv-tittande på alpin-VM och skidskytte-VM.
 
Jag har tagit det ganska lugnt för jag kan inte riktigt avgöra om jag är förkyld eller inte. Precis som tidigare vintersäsonger har jag nu gått i flera månader och väntat på en förkylning; jag känner mig väldigt hängig och har känningar på början till typiska förkylningssymptom. Det går lite upp och ner hela tiden, men det verkar oftast bara vara falskt alarm. Skillnaden nu är att jag har varit lite snorig och täppt i näsan hela helgen, jag har haft huvudvärk och känt mig lite frusen och febrig. Frågan är; är det början till en förkylning nu? Eller är det bara en "lätt" förkylning som gör att jag fortfarande anser mig vara frisk? Eller är det återigen bara ett falskt alarm fast med starkare symptom? Jag är så trött på att vara så här "mittemellan" hela tiden; det är bättre att bli ordentligt sjuk så att man blir av med det.  :/
Men veckan som kommer har jag inte tid eller lust att vara sjuk; då ska jag ut och åka lite.  :)
 
En fundering: Det kanske inte är en förkylning som jag har i kroppen. Eftersom jag blir så låg och känner mig så här under hela vinterhalvåret kanske det är en slags allergi? Jag kanske är allergisk mot mörker och kyla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0