SRF 2017

De fyra dagarna på årets SRF svischade förbi lika fort som tidigare år. Men om vi tar det från början så åkte vi som vanligt dit på onsdagen. Framme i Pukavik umgicks vi lite i huset innan vi åkte in till festivalområdet för att hämta ut våra armband och sedan se Grave Digger. Vädret var tyvärr inte det bästa; det regnade och blåste, så vi såg inte klart hela konserten utan åkte tillbaka till huset och umgicks lite mer med de andra i stället.
 
På torsdagen var vädret fortfarande lite dåligt på förmiddagen, men sedan blev det bara bättre och bättre. När vi efter lite förfest i huset åkte in till festivalområdet såg vi både blå himmel och sol.  :)
Vi började med Iced Earth innan vi såg lite av Doro Pesch´s Warlock från öltältet. Sedan såg vi ett för mig helt nytt band, Coheed and Cambria. Det var Maria som föreslog att vi skulle se det, hon hade fått ett tips om att det skulle vara bra.
Efter det testade vi den nya läktaren där man ser både Rock Stage och Festival Stage. Vi satt på den och såg Alter BridgeSteel Panther och Aerosmith.
Vi avslutade kvällen med dagens, och hela festivalens, höjdpunkt; Edguy. De gick på strax efter midnatt och slutade lite innan kl. 02.00. Det var riktigt bra och sångaren var i högform med sin sköna humor mellan låtarna.  :D
 

 
När vi kom tillbaka till huset var det efterfest i lusthuset i trädgården. Jag gick och lade mig vid halv fyra-tiden, men då var det fortfarande många kvar vid bordet.  :)
 
Fredagen bjöd på ännu bättre väder och vi åkte in till festivalområdet mycket senare än vad vi hade tänkt. Jag missade några band som jag hade funderat på att se, men det har ju hänt förr.  ;)
Vi började med Ministry men jag gick iväg en stund och tittade lite på Ratt också. Fredagen avslutades med Scorpions.
 
 
På lördagen, och därmed den sista festivaldagen, var vädret kanonbra. Efter lite ost, kex och dricka i trädgården åkte vi in till festivalområdet som hade en stekande sol och nästan molnfri himmel.  :o)
Vi började med att se Sweden Rock Symphony Orchestra som var ett tillfälligt evenemang för årets festival. Precis som namnet berättar så var det en symfoniorkester som spelade rocklåtar som framfördes av olika gästsångare från både äldre och nyare band. Det var faktiskt riktigt bra.  :)
 
 
Sedan såg vi lite av Rival Sons och efter det lyssnade vi lite på Saxon medan vi hängde i öltältet. Vi avslutade årets festival med In Flames.
 
 
Det blev lite efterfest i vårt rum efter konserten och vi släckte lampan strax efter kl. 04.00. Så var det över för i år. Det har som vanligt varit bra och det tog slut alldeles för fort. Jag säger samma sak varje år; de här fyra dagarna går fortast på hela året.
 
Jag måste ju berätta om en ny sak i huset för i år. Den här gången kunde man lämna klagomål. 
 
 
:´D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0