1 blev 4

Jag kickade igång gårdagen med ett Body Combat-pass på förmiddagen och på kvällen var jag hos min vän Anna. Vi hade en liten mini-kräftskiva och åt svenska kräftor. I början av maj!  :D  Vi pratade om det redan på nyårsafton då Anna berättade att hon hade kräftor i frysen som väntade på att ätas upp. Då sa vi att vi skulle göra det i februari, men det blev framflyttat till i går i stället. Gott var det!  :o)
 
 
Men det har hänt något annat den här helgen också. Det handlar om vår gäst Mona som för två veckor sedan flyttade från badrummet till en garderob i mitt sovrum i stället. Där har hon gömt sig sedan dess, för hon är fortfarande väldigt rädd för mig.
I går kväll när jag kom hem från Anna hade Mona flyttat från garderoben till en kartong där jag har bäddat åt henne. När jag vaknade i morse och tittade in i kartongen såg jag att något litet rörde sig bredvid Mona. Bebis!  :D  Jag kunde inte titta så noga eftersom Mona är väldigt beskyddande nu och fräser åt mig så fort jag kommer för nära kartongen, men jag såg i alla fall två bebisar.  :o)
Hela dagen har jag hållit koll från avstånd, och det är inte så lätt att se något eftersom det är lite mörkt i kartongen och kissarna är mörka i färgen, men vad jag kan se så mår både mamma Mona och bebisar bra. För en liten stund sedan upptäckte jag en tredje bebis! Den måste ha gömt sig bland de andra i mörkret förut, men nu såg jag tydligt att det är tre.  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0