Farligt bus

I går när jag kom hem från jobbet hade någon (förmodligen Fanta) haft ner lampan i fönstret i vardagsrummet. Den låg på golvet tillsammans med en av krukorna som också står i det fönstret. Krukan var fortfarande hel men glödlampan hade gått sönder. När jag dammsög upp jord och glas från glödlampan såg jag ett märke på golvet. Det var runt, stort som en 10-krona och svart. Jag insåg ganska fort att det var ett brännmärke från lampan. Trots att glödlampan hade gått sönder hade den fortsatt att fungera och alltså legat mot golvet och bränt sönder det. Det hade ju kunnat börja att brinna! Livsfarligt!  :O
Några timmar senare när jag gick in i sovrummet för att lägga mig märkte jag att det låg glasbitar från glödlampan på golvet på ena sidan av sängen. Och på den andra sidan av sängen. Och på sängen, både på täcket och under täcket!  :O  HUR är det möjligt?!? Hur har hon lyckats med det? Det var både små bitar och jättesmå bitar, och när jag såg dem undersökte jag genast både tassar och mun på Fanta för att se om hon hade några skärsår någonstans. Det hade hon inte enligt vad jag kunde se. Men jag förstår inte hur glasbitarna har kunnat ta sig från vardagsrummet till sovrummet och dessutom vara så utspridda där. Om det nu är Fanta som på något sätt har tagit dem dit så förstår jag inte heller hur hon har kunnat göra det utan att skada sig alls.  :O
Eftersom det var så sent på kvällen så ville jag inte störa mina grannar med dammsugaren så jag plockade upp alla bitar som jag kunde se för hand. Jag var lite nervös för att det skulle finnas bitar kvar i sängen som jag skulle skära mig på när jag sov, men jag vaknade i morse utan skärsår och blod i sängen.  ;)
Lite otäckt är det faktiskt att det kunde ha börjat brinna av lampan.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0