Hos veterinären

I dag fick Raven följa med mig till jobbet. Tanken från början var att hon skulle få en hälsoundersökning, typ seniorkoll eftersom hon är runt 10 år, och en vaccination. Men för några veckor sedan började hennes vänstra öga och vänstra näsborre att rinna ganska mycket. Jag har också hört några gånger att hon har haft ordentliga nysattacker. Så jag bokade in ett besök för en koll av det i stället. Eftersom jag jobbade på Djurdoktorn i dag så passade det ju bra att hon fick följa med när jag ändå skulle dit.
Raven har ju inte några tänder kvar så det är nog inte så troligt att det är på grund av inflammation i munnen, vilket är en vanlig orsak till att ögon och nos rinner. Men det kan vara många andra anledningar till att de rinner, och det kan behövas en ordentlig utredning för att hitta rätt orsak.
Veterinären och jag kom överens om att börja behandla med medicin för att se om det går över. Om det inte gör det så är planen att röntga munnen för att se om det är några rester kvar av hörntanden där tandköttet fortfarande är lite rosa två år efter att de sista tänderna togs bort. Nästa steg är att röntga näshålan och eventuellt spola den. Eventuellt är nästa steg efter det en magnetröntgen.  :/
Men vi börjar med antibiotika och ögonsalva. Raven ska få antibiotikan två gånger per dag och ögonsalvan tre gånger per dag i 1 - 4 veckor. Det medför ett litet problem, för jag vet inte hur jag ska kunna ge henne det de dagar som jag jobbar i Jönköping. Men jag får försöka göra det bästa av det; jag ska försöka att lägga upp ett strategiskt schema som fungerar någorlunda bra i alla fall.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0